Zo maak je de perfecte smoothie on-the-go
/ Categorieën: Gezond

Zo maak je de perfecte smoothie on-the-go

Een greep in de koelkast en blenden maar, met deze tips maak jij de perfecte smoothie elke dag weer. 

BEGIN BIJ DE BASIS

Kies voor soja-, rijst-, amandel-, kokos- of doodgewone melk als basis. Wie zin heeft in een smoothie met een dikkere substantie gaat voor yoghurt of vul aan met avocado.

 

LESS IS MORE

Te veel verschillende ingrediënten maken je smoothie niet per se lekkerder. Beperk daarom het aantal ingrediënten tot de basis en maximaal drie soorten fruit of groente. Bovendien, hoe meer ingrediënten je gebruikt, hoe groter de kans is dat je smoothie een onappetijtelijke bruine kleur krijgt.

 

SHOP IN JE VRIEZER

Wanneer fruit ‘in het seizoen’ is ingevroren, is het vaak gezonder dan niet-bevroren fruit dat al even in de super ligt. Ook is fruit uit het vriesvak vaak een stuk minder prijzig. Bevroren groenten en fruit maken je smoothie bovendien lekker koud.

 

EVENWICHT

Zoet en zuur zijn in je smoothie als ying en yang. Een zoete banaan vraagt om een zuurdere tegenhanger als rode bessen of kiwi. Avocado doet het goed met framboos of een frisse appel met limoen. 

 

KEEP COLD

De Travel Mug van Tefal is overal te gebruiken en dus dé musthave voor je smoothie. Hij houdt ‘m tot acht uur koud en ziet er door het strakke design ook nog mooi uit.

Vorige artikel 8 gouden tips voor beginnende foodpreppers
Volgende artikel Koffiespot in Amsterdam: Two for Joy coffee roasters
Beoordeel dit artikel:
4.0

x

Populair

Geen inhoud

Er is een fout opgetreden bij het laden van de inhoud.